Followers

Wednesday, March 23, 2011

Terkenang result lama..

Assalamualaikum & holla semua..

Lamenye tak wat entry baru..tersangat-sangat bz la bulan ne.. T_T ..penuh dengan exam midsem, assignment, kerja-kerja lain etc..kesimpulannya, bulan yang meletihkan..!! Huhu..tapi aku curi-curi gak mase tuk wat entry ne..

Ok3, kali ne aku nak story pasal kenangan zaman time dapat result exam..semestinye akan story time dapat result UPSR, PMR & SPM..tetibe je nak tulis gak pasal ne pas bace entry ne..

Zaman UPSR

Zaman nostalgia..
First, zaman UPSR..diriku ne amek exam UPSR kat SK Taman Seri Pagi sebagai batch first tuk UPSR sekolah tu..time tu tahun 2002 dan semestinye time darjah 6 and berumur 12 tahun..batch darjah 6 ne ade 2 kelas je (aku kelas Amanah) & total student darjah 6 ade 87 orang..no meja exam UPSR dulu ialah eeerrr, tak ingat..

Ok2,nak cite time amek result..sebenarnye time hari result kuar tu aku tak tahu pun akan dapat result aritu..cam biase,pakai baju sekolah & niat gi sekolah nak maen-maen ngan kawan-kawan..time borak-borak sebelum rehat baru la aku tau akan dapat result aritu..time rehat de kitorang ade la borak-borak ngan cikgu-cikgu..cikgu cakap diorang dah tau result & ade 3 orang dapat 5A cume diorang tak bagitau sape..

Dalam kul 11 lebih camtu la kot tetibe nampak ramai kawan-kawan berlari ke area tempat result tu ditampal..aku pun maen follow je join lari sekali..huhuhu..mencari la kitorang nama & no surat beranak (time tu belum ade IC) yang menunjukkan identiti msing-masing..

Aku usha-usha,jumpe pun nama aku..tengok sampai ke tepi, tup tup, mate ne pun bertentangan lah dengan keputusan yang dapat..Alhamdulilah,aku dapat 5A..!! (^_^) ..serius tak penah bajet leh camtu..najet dapat 3 je..hari tu sume dak darjah 6 ade jamuan khas kat kantin pas waktu sekolah..Pengetua pun bagi la sedikit penghargaan kat kitorang yang dapat 5A & 4A1B..

Pas jamuan makan tu,aku tak berlari pun balik rumah,sebab rumah depan sekolah je kan..pas sampai tak cakap pape kat ibu then just bagi die tengok slip keputusan..wee,terus ibu pelok & ibu nangis hepy time tu..then ibu pun kol la ayah & bagitau result tu.. ^^


Zaman PMR

Ok,zaman ne aku tak banyak gambar nak letak,asyik menangkap gambar orang laen je keje aku time sekolah dulu..time amik PMR, aku study kat SMKKGV,umur 15 time form 3..kelas time tu kelas 3 Iskandar..

Result PMR ne tak macam UPSR kuar time tengah musim sekolah,tapi time pas krimas kot tak silap aku..samede 26 or 27 hb Disember time tu..pagi tu awal-awal dah bangun,siap-siap nak gi amek result..kul 8 lebih je dah standby gi naek bas nak ke sekolah..Bas Statecoach kaler kuning tu la yang bawak aku ke Seremban..

Dewan sekolah ne kat belah kiri gambar..
Sampai kat sekolah baru cam kul 9 lebih..awal lagi tu..terus gi kat kawan-kawan..kitorang tunggu punya lame,result still sekolah tak bagi lagi..aiyoo,lambatnye..dak-dak sekolah laen dah dapat dah slip diorang..cikgu kate kul 2 nanti baru sekolah bagi sebab diorang nak laminatekan dulu..kitorang pun pe lagi,perut dah kruk kruk time tu, jadi gi parkson tuk makan & jalan-jalan..

Dah nak kul 2, kitorang gerak la ke sekolah balik..die dah susun meja kat dalam dewan sekolah time ikut kelas..pe lagi..mencari la cikgu kelas sendiri kan tuk amik result dari die..jumpe cikgu, senyum, then menadah tangan mintak slip..bile dah dapat slip, keputusan yang dapat ialah 6A2B..memang seperti yang aku jangka..huhu..

Dah bajet dah akan B BI & sejarah..kire ok la result ikut jangkaan kan..time ne kitorang first batch yang PPSMI..gempak gak la student KGV ne..total 103 orang ade dapat straight A..pegh..ramai tu..dasyat dak-dak ne..3 orang kot tak silap aku yang result die kire tahap dapat anugerah peringkat kebangsaan..

Kol parent bagitau result, diorang kate ok la tu, sebab awal-awal dah bagitau diorang yang bajet dapat 6A je..pas dah setel sume hal kat sekolah, menapak lah diri ini ke Terminal 1 untuk naek bas balik Senawang..sebelum balik tu ade singgah 1 kedai ne beli donut..tetibe je rase nak makan kn..pas beli terus naek bas & makan atas bas..

Pas sampai rumah kan,perut ne tetibe jadi sakit sangat-sangat..rase mencucuk-cucuk je..pegh,asal la dengan donut tu wei,menyeksa aku..terus la aku kesakitan sepanjang malam tu, nak makan malam pun tak larat..just makan bubur je..huhu..tu la kenangan time amik result PMR..

Zaman SPM

Ok-ok,next time zaman SPM..time ne aku still study kat KGV lagi..takde pindah sekolah mane-mane pun, sayang tul kat sekolah ne kan..im a georgian until I graduate from school..huhu..semestinye amik SPM time form 5..total subjek aku amek,10 je..tak mampu lah nak amek lebih-lebih..

Result SPM kuar bile ye..aku tak ingat..huhu..dalam bulan 4 kot..serius lupe..hmm,tak pe la kan..tuk amek result ne,adh tak gerak awal dah..relax-relax je kul 11 baru sampai sekolah..tapi kali ne takde la tunggu lame..jap je dah leh amek result..

Melangkah la ke cikgu kelas,Cikgu Azmiah @ cikgu subjek Akaun tuk amik result..pe yang aku target,dapat 3A je..tuk subjek BM,M3 & Agama..then bile dapat slip,ne lah result aku :


Alhamdulillah,lebih dari yang aku jangka..so aku pun balik la rumah dengan penuh gembira..dengan result ne la aku teruskan pengajian kat KMNS & sekarang tengah amik degree kat UUM.. ^^

P/s : Tahniah kat adik aku yang baru dapat result SPM tu..even tak pat lebih baek dari aku,SPM bukan segala-galanya..tahniah gak kat Dya (adik My Dear) ngan result die..jangan putus asa, dan korang enjoy la PLKN yang korang kene gi nanti ye..

14 comments:

  1. giler la faiz...still bleh ingat lg ek..akk dh lupe dh hahaha

    ReplyDelete
  2. 0wh..10 subject...caye amek 11 subject..+ biology..^_^

    ReplyDelete
  3. @kak zai : smntre igt baek ltk kat diari ne kn..

    @dear : bio mnt bljr,tp xske exam die..

    ReplyDelete
  4. sy pun amik 11. extra bahasa arab tinggi.

    hehe.

    wah..tahniah la ye. ade peningkatan..hebat2 ;))

    ReplyDelete
  5. faiz,kau tak tulis nama aku dapat 5A gak..weee..
    saje nak menggedik kat page kau..huahuahua..
    ag satu,gmba ancient tuh cam kenal..hik9..

    ReplyDelete
  6. pandai nye kamu...congrate..!

    ReplyDelete
  7. oh kamoo... lupa nak tanya .. kita ada 1 kelas tak????company law????semacam pernah nampak kamu di kelas company law... hak3.. lao tak sila abaikan.. aku salah tengok kot...

    ReplyDelete
  8. @ fiza : pegh..dasyat amek arab tggi..hebat2..mmg xde basic arab lnsg..

    @ain : Ye2 ain..perhatian semua,sawang pinky ne die dapat 5A gak..hebat tul die..tah makan pe tah die time tu,,

    @hidayah : thx ye.. =)

    @reenApple : ko pun law selasakah kul 11..??

    ReplyDelete
  9. mane ade hebat..suda tinggal bahasa arab..huhu..

    kamu add math terer ape.

    lagi hebat gitu. ;)

    ReplyDelete
  10. huhu..time ne jela paling score add m3..sebelum tu sume asyik fail je..capix ye pwr add m3 dulu..

    ReplyDelete
  11. ye ke ? syaffiq syazwan pwr add m3. tatau pun . huk3.

    korang memang hebat2 sume..huhu

    ReplyDelete
  12. serius kot..die penah A add m3 tp m3 x A..huhu..

    ReplyDelete
  13. tebalik la plak an.

    m3 lagi sonang den ghaso kot.

    huhu.

    ReplyDelete