Followers

Sunday, January 30, 2011

Sinopsis Januari

Assalamualaikum & Hello everyone..

Apa khabar sume..?? Sure sihat-sihat belaka kan..nampaknya ne post last tuk bulan Januari ne..31hb ne dah nak gerak balik ke Seremban..cuti CNY kan..rugila cuti seminggu tak balik..marah lak parent aku nanti kalo aku ne tak balik..lagi pun aku nak g maen bowling ngan kawan-kawan sekolah dulu..diorang tak puas hati aku menang time last lawan hari tu..hahaha.. (statement poyo)



Ok ok ok..kali ne aku nak wat sinopsis pe yang dah berlaku sepanjang Januari tahun 2011..start 1hb Jan, keje aku still cam biase time tu,lepak-lepak,makan,minum,benda-benda normal yang biase orang wat kat rumah sebab time tu takde keje lagi..then stat 3hb, bermula duty tuk tolong my mom jaga kedai kat rumah sebab musim persekolahan dah tiba..just tinggal 3 adik perempuan aku je yang still sekolah..adik laki aku ne keje malam-malam jual kuewteow ngan member die tuk isi masa lapang sebelum g PLKN..

Then mulalah persiapan untuk balik ke hutan sintok yang dirindui..(uwwweeeekk)..yang seronoknya kali ne first time aku naek flight.. (^_^) ..details die kat sini..then bermula hidup sebagai student U..dah masuk sem 4 dah sekarang ne..1st week study,g masuk kelas, usha-usha lecturer yang mengajar ok ke tak, setelkan add drop tuk penuhkan jadual..Alhamdulillah,sume lecturer sem ne baek-baek..

Bila start tahun baru, tampuk pemerintahan juga ditukarkan baru kan..tahniah aku ucapkan kat kawan-kawan aku yang jadi JKPS (Jawatankuasa Kepimpinan dan Pembangunan Siswa) DPP masing-masing..semoga korang dapat laksanakan amanah yang diberikan sebaik mungkin..

diriku ketika jadi Fasi..


Then 27hb Jan, Kelab Fasilitator Tradewinds ataupun Tradesy ade wat AGM tuk perlantikan Majlis Tertinggi baru..diriku ini dicalonkan untuk jawatan timbalan presiden..cara AGM kelab ne formal sikit, macam pilihan raya, de pangkah-pangkah kat kertas tuk pilih calon yang kita nak undi..untuk pengetahuan semua ne lah kelab yang aku sayang & semua ahli die memang dikira family la..keputusan undian malam tu, Alhamdulillah undian menyebelahi diriku..kitorang barisan MT baru kelab ne akan cuba sedaya upaya untuk memajukan lagi kelab ne.. ^_^

barisan MT baru kelab Tradesy


Next, 29hb malam, ade dua event berlaku..first, my dear dicalonkan untuk jadi bendahari tuk Kelab Sekreteriat Pencegahan Rasuah UUM..untuk AGM SPR ne,sapa yang dapat undian lagi banyak die akan jadi bendahari, & yang kurang tu akan jadi timbalan..jadi sah-sah la my dear ne jadi MT kelab tu..tahniah ye Dear..memang bz la kamu sebab jadi jadi MT tuk softball & SPR..tuk pengetahuan semua, my dear ne xjadi bendahari,jadi timbalan je..ok la camtu, takdela berat sangat keje yang dapat nanti kan..xpe dear, I know you can do your job excellently..

Saya anti rasuah..!!


Second event, my rumet Fazli @ lee masuk pertandingan nyanyian Bintang Utara 2011..tahun lepas die juara & tahun ne sure la nak kekalkan kejuaraan tu kan..wah2..time saringan die nyanyi lagu Hazami, mungkir bahagia & time finale malam tu die nyanyi lagu Anuar Zain, Tinggalkan Aku..sebelum jadi rumet die aku pun tak pernah dengar lagu ne tapi memang sedap la lagu ne..korang leh la try-try dengar pasne..

Malam tu kat pentas expo Kumpulan Mamu Raja Lawak yang jadi mc..even aku pun tak bape tau diorang dari raja lawak berapa tapi not bad,diorang memang menghiburkan malam tu..korang mesti nak tau keputusan 
Bintang Utara ne kan..dan pemenang nya adalah..my rumet, Lee..!! Dia dapat johan malam tu & memang rumet aku ne layak menang la,suara die memang sedap sangat..

Sampai sini je post kali ne sebab malam ne dah nak gerak balik rumah sebab cuti CNY..wat kawan-kawan chinese,Qong xie,Qong xie..nanti jangan lupa bagi angpau ye..tata semua..take care..!!

2 comments:

  1. happy Chinese New Year..!!!
    orang cina yg raya..awak yang balik awal kan..hik2

    ReplyDelete
  2. biase la..
    kite sume 1 malaysia..
    kne la cuti and balik awal sama2..

    ReplyDelete