Followers

Wednesday, February 9, 2011

Gi Stadium tengok bola..!!

Assalamualaikum & holla everyone..

Arine aku dah selamat sampai ke senawang,my home town..pas sampai ke KL kul 5.45 pagi tadi,lepak-lepak makan-makan jap ngan kawan-kawan then kul 7 kitorang berpecah ikut tempat yang masing-masing nak balik..dari Bukit Jalil naek LRT ke Bandar Tasik Selatan then naek lak komuter sampai ke Seremban..thankz tuk adik aku sebab jemput aku tuk safely arrive kat rumah..

Baru arine sampai,dah nak kuar rumah kan..ish3..xpe2,dah mintak izin parent..aktiviti aku time malam ialah kuar tengok bola kat stadium..game tadi Negeri Sembilan vs T.Team..Camner lak tetibe aku rajin lak nak gi tengok bola ne kan..sumenye bile time on the way balik rumah tadi de nampak banner N9 vs T.Team malam ne..pe lagi,aku terus roger kawan-kawan yang lain diorang free ke tak malam ne..dah lame kot aku tak gi stadium tengok bola..last gi sana tengok bola rasenye time sekolah rendah dulu..

 Diriku memakai jersi N9..

Roger-roger dak-dak ne,yang leh follow Alip ngan Falyn..falyn last gi stadium tengok bola time sekolah menengah dulu tapi alip ne lak ne first time die gi tengok bola kat stadium ne..kul 8 malam,aku pun menumpang alip ke stadium..thankz ye alip..pas park kete kat area sekitar Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi tu, kitorang pun terus la gi beli tiket..

Harga tiket RM8 tuk duduk kat mane-mane je korang nak selain tempat VIP..harga tempat VIP mahal sikit,harga tiket die RM15..tapi tak seronok pun nak dok sana, tak ramai & tak leh nak jerit-jerit,sorak-sorak bebagai..lagi meriah kat tempat yang ramai orang kan..

Tiket masuk..


Sebelum masuk stadium tu, aku ngan alip je yang tak pakai baju jersi negeri..rase cam tak menarik lak bile kitorang tak pakai baju kaler kuning tu kan..falyn lak die dah pakai baju negeri kaler merah..aku ngan alip pun pe lagi,singgah jap kedai-kedai luar stadium tu then kitorang beli la jersi kaler kuning..penyokong setia ne..terus kitorang tukar sebelum masuk stadium tu..

Excited tu masuk stadium pas dah lame tak gi sana..kitorang amik seat area tengah,senang leh nampak whole padang..then the game start..time minit ke 22,N9 dapat corner..sape yang amik tah aku tak perasan tapi yang pastinye Idris Karim menanduk gol bola tu..terbaek..1-0 tuk N9..tapi time minit 41,rosli dari pasukan T.Team lak score..tanduk jugak dari corner..adoi..tak menarik..first half tu draw 1-1..

 Falyn ngan Alip..

Bile start second half,N9 maen lagi better..dah kene brainwash ngan Wan Jamak (coach N9) la tu..then 6 minit pas second half tu start,N9 score..!! sape tah yang score,aku pun tak sure,janji N9 yang score kan..then minit ke 67, idris karim shoot dari luar kotak & gol..!! Terbaek la gol tu..bajet dah kuar tapi masuk lak..Final score, N9 3,T-team 1..N9 sekarang top carta Liga Super ngan full 6 mata..

Best la lepak-lepak ngan kawan-kawan camne..pasne leh kite gi ramai-ramai lagi..tak sia-sia gi sebab N9 menang malam tu..hehehe..sok nye lak hang out kat parkson ngan diorang due gak + lagi sorang member name Millah..kitorang maen bowling 4 round,karok 2 jam, makan-makan sampai kul 8..best3..yelah,bukan selalu nak dapat wat camtu kan..lagi-lagi bile 3 dari 4 round bowling tu kau menang, yeay..!!!

Ok lah semua..sampai kali ne je entry kali ne..Qong Xie Fat Choi..tata..

2 comments: