Followers

Wednesday, February 9, 2011

25 Random Facts About Me..

Assalamualaikum & Hello semua..

Korang sume pe kabar..Harap-harap sihat belaka..Sekarang aku kat cc di Senawang..Online last sebelum nak balik ke Kedah malam ne..Laju sikit online kat cc ne..takde la tersangkut-sangkut..

Malam semalam dah nak online kat McD senawang ne dah,tapi penuh lak semua area yang de plug..Dah tu atas meja diorang lak sume de makanan yang xbersentuh lagi, sure la lambat baru diorang gerak balik kan..jadi dengan pasrahnye aku pun balik la ke rumah balik pas makan burger Prosperity ayam kat sana..Takpela, takde rezeki malam tu..

Entry kali ne aku wat pasal 25 Random Facts about me..nape aku wat sume ne..??? Sebab My Dear die de tag aku kat 1 entry die mintak aku wat jugak bende ne..setelah seminggu bertungkus lumus memikirkan fakta-fakta mengenai diriku yang normal ne, ne lah 25 perkara yang aku letak :




Fakta 1 : Saya ne anak sulong tuk ibu saya tapi anak kedua ayah saya..sebab saya ada kakak & ramai tak tau pasal tu..hanya yang rapat ngan saya je tau pasal ne..lame tak jumpe akak..hope akak sihat & gembira selalu..

Fakta 2 : Suke untuk try benda baru dalam hidup,antaranye aktiviti yang lasak & makanan yang tak pernah rase tapi tak nak la sensorang je yang wat camtu,kene ngan member-member sekali..

Fakta 3 : Start couple-couple ne time form 4..sebelum tu tak pernah sampai de kawan-kawan perempuan ingat aku gay sebab tak bape layan perempuan..sori sikit,lelaki tulen yep,tak gay..

Fakta 4 : Dok hostel dari form 1-5..penah pegang jawatan s/u 2 kali time form 3 & 5..time tu jadi s/u hostel sebab s/u conquer computer hostel..time ne jugak la baru belajar guna computer..

Fakta 5 : Dulu selalu gak ponteng kelas..Alasan time tu aktiviti kelab..join kelab seni foto (KSF) time sekolah..selalu gak la dulu lepak kat bilik gelap (bilik Kelab kat bawah tangga blok lama,sape sekolah KGV sure tau) ngan kawan-kawan laen yang tak nak dok dalam kelas..ish3,menyalah gunekan kuasa bile de kunci bilik kelab tul..

Fakta 6 : Time kecik-kecik adik laki tu selalu jadi mangse kene belasah ngan abang die ne..hahahaha..sekarang tak dah..

Fakta 7 : Penah dok kat KL (damansara) dari kecik sampai 5 tahun,then baru pindah ke N9 sampai sekarang..

Fakta 8 : Duit banyak abes tuk koleksi komik-komik yang ade kat rumah..tak tau la dah bape banyak duit abes tuk sume tu..dah jadi hobi start dari form 1..

Fakta 9 : First time tengok wayang time form 2 kalo tak silap..sebelum tu memang tak pernah nak gi tengok pape cite kat wayang..

Fakta 10 : Setakat ne tak pernah gi keluar dari semenanjung Malaysia ne..tah bile-bile la baru dapat gi ke luar negara..teringin nak gi London (Emirates Stadium), Australia & Japan..


Fakta 11 : Suke makan seafood..lagi-lagi kalo bakar..nyum3..selamat takde alahan pape..

Fakta 12 : Dulu mulut ne suke terlepas cakap..kire mulut yang takde insurans gak la..ayat-ayat pedas lak tu..spontan je kuar..tapi sekarang jarang la camtu..

Fakta 13 : Tak banyak bercakap ngan orang yang tak berapa kenal..tapi banyak cakap ngan orang yang kenal..tu pun kalo orang tu ramah la..

Fakta 14 : Kekadang suke wat hal sendiri je..tak nak de sesape kaco time tu..need privacy..!!

Fakta 15 : Suke diri ne dimanjekan sebenarnye..hehehe..

Fakta 16 : Dari dulu tak berapa aktif sport..time sekolah menengah je selalu maen basket ball ngan kawan-kawan sekolah..

Fakta 17 : Penah fly gak time dok hostel dulu..fly gi makan kat kuar,gi cc malam2,sahur kat luar time bulan pose..selamat tak pernah kantoi..

Fakta 18 : UUM pilihan ke 3,4,5 & 7 time isi UPU dulu..tu yang dapat study cni tu..

Fakta 19 : Kadang-kadang leh tetibe rase takde semangat,my soul is lost..kalo time jadi camtu akan rase sume benda takde mood nak wat..just give time to be alone for a while and mesti jadi ok pastu.. =)

Fakta 20 : Dulu tak bape minat bola..pas start maen game winning 11 baru la minat ngan bola ne..fav team semestinya Arsenal..!! Tapi kalo bab maen bola atas padang,tak bape pandai..kaki bangku sebenarnye..



Fakta 21 : Start maen bowling time form 4..dulu teruk la time awal-awal maen,tapi sekarang ok la..nowadays,bowling dah jadi aktiviti kebiasaan time kuar ngan kawan-kawan..

Fakta 22 : Kalo bab-bab subjek yang de kira mengira ne kire ok la..tapi bile subjek yang banyak hafal-hafal,memang lemah sikit..tu la sejarah time sekolah dari Form 1-5 due kali je penah dapat A..

Fakta 23 : Dulu zaman sekolah de masuk tarian-tarian ne..time form 2 masuk tarian tuk persembahan pembukaan Sukma 2004,then time form 4 lak tarian Citrawarna kat KL..masuk tu pun sebab bergaji..huhu..tapi kan,setiap kali time rehearsal takde masalah,time real time nyer performance sure de masalah yang jadi..

Fakta 24 : Jarang marah..kalo yang penah nampak diri ne marah pun family je kot..try tanye kawan-kawan,de tak penah nampak aku marah..??

Fakta 25 : Fakta terakhir..ape ye..haa..time jadi Fasi orientasi dulu,pakai nama Amirul Azfar..Hahaha,tetibe je terpikir name tu time dalam bilik Rek..time tu de la ajak sorang lagi fasi ne tuk jadi kazen time orientasi..start rapat ngan die time tu, and kitorang memang panggil each other kazen time tu sampai ramai yang ingat kitorang ne kazen betul-betul..tapi tak la..kitorang dah tak kazen dah sekarang ne..die dah jadi buah hati saya..weee.. ^___^

Okie la sume..tulah serba sedikit fakta mengenai diriku ini..nak tau lagi banyak fakta berkahwan la ngan saya ye,sure akan tau..Tata semua..Jaga diri elok-elok.. =)

8 comments:

  1. sy suke fakta 1 tu.

    im anak sulong bg mak but not 4 my dad.

    lame jgk tak jumpe kakak2 n abang2.
    huhu.

    neway, jage kazen, eyh buah hati elok2 yep

    ;D

    ReplyDelete
  2. byk fakta yang aku baru tahu beb!!!

    ouh..suke+geli dgr fakta no.15..
    weee...nnti ak pamper ko byk2..
    bagai menatang minyak lah kan..heee..

    saya kawan ngan kamu sampai bila2..jangan lupa saya!!!huhu...>__<"

    ReplyDelete
  3. wei, ko slalu buat ape r dlm bilik gelap tu dgn safuan..isy3.. patut r smpai skrg safuan xde awek..

    ReplyDelete
  4. caye plg suke fakta no 25..!!!!!;)

    sweet kan..dulu kita kazen2 jep..now da bertukar status..he2

    ReplyDelete
  5. Rafiza : Wah,fiza lagi ramai siap de kakak2 & abang2..xpe2..yg pntg kne baek ngan diorg..jgn lost contact cam sy ne..xmnrk camtu..

    Ain : Hahahaha..sukati la wei..jujur tu fakta yg 15 tu..xpe2..aku bukan minyak ko..xperlu ko nak menatang2 ye..

    Fatin : Ade ramai wei dalam bilik gelap tu..bukan aku ngan safuan je..lagipun safuan mmg xde awek,die just de bini ngan anak2 je..

    Ima : Btl 2 kazen,eh,silap,betul 2 dear.. =)

    ReplyDelete
  6. ramai sgt adik beradik. hehe.

    besh.
    :)

    even da lame tak jumpa.
    air dicincang takan putus kan cik faiz.

    (^_^)v

    ReplyDelete
  7. hahaha... saya anak sulung dengan anak bongsu...tapi untuk 1 kuarga la... haha
    baro tao sal anda...
    samat berkawan yerk... haha

    ReplyDelete
  8. Yup3..betul tu cik rafiza.. =)

    ReEnApPLe,jgn jeles kitorang ramai adik beradik.. =P

    ReplyDelete